filmu reklamowy dla osób głuchych Mazury Zachodnie , (wycięta klatka)

Pierwszy w Polsce Film reklamowy dla Głuchych, Mazury Zachodonie

Zachodniomazurska Lokalna Organizacja Turystyczna w Ostródzie (woj. Warmińsko-Mazurskie), podjęła działania polegające na otwarciu się branży turystycznej na potrzeby osób Głuchych. Uzyskała to poprzez projekt „Turystyka w mig”. Efektem tego między innymi jest pierwszy film reklamowy skierowany bezpośrednio do osób głuchych.

Klatka z filmu reklamowego dla osób głuchych Mazury Zachodnie
Mazury Zachodnie, reklama, film promo dla osób głuchych, klatka numer 2

Projekt jest sfinansowany przez Narodowy Instytut Wolności w ramach programu FIO. Pomysł ten powstał m.in. po to, by osoby głuche mogły wziąć czynny udział w tworzeniu marki Mazury Zachodnie. 

FILM REKLAMOWY / SPOT PROMOCYJNY:

Nagraliśmy pierwszy w Polsce film reklamowy regionu turystycznego, w którym aktorami są osoby głuche i ich rodziny a także osoby uczące się języka migowego w naszym regionie. Zdradzę, że spot chwyta za serce i przedstawia prawdziwe emocje jakich na Mazurach Zachodnich mogą doświadczyć osoby Głuche.

Za produkcję filmu reklamowego odpowiada firma PIXELDANCE, reżyserią oraz zdjęciami zają się Łukasz Kalinowski. Scenariusz filmu jest autorstwa Marleny Rogowskiej wraz z osobami z projektu “Turystyka w mig”, który powstał na podstawie brifu, podczas spotkań z branżą turystyczną, osobami głuchymi oraz przewodnikami.

W dziale portfolio możecie zobaczyć więcej produkcji PIXELDANCE. Produkcja filmu reklamowego to dość długi proces, od pierwszego spotkania z klientem to pierwszego słowa “akcja” mineło dwa miesiące. By film reklamowy był trafiony, należy się doskonale przygotować i poznać potrzeby klienta jak i bardziej wejść w jego buty.

Mazury Zachodnie, klatka z filmu reklamowego dla osób głuchych

Film reklamowy to tylko początek

Film reklamowy to bardzo silne narzędzie promocyjne, naturlanie ludzie wolą patrzeć niż czytać, od kilku sekund po kilkadziesiąt daje znacznie lepsze efekty niż najlepiej napisane teksty na ulotkach czy zdjęciach reklamowych. Pobudzone zmysły wzroku i słuchu, które wraz z poruszającymi się obrazami tworza w głowie widza odpowiednią atmosfere, nastrój i porządany obraz dla konkretnej marki. Podobnie w filmie reklamowych dla #mazuryzachodnie kierowaliśmy się tymi przesłankami.

filmu reklamowy dla osób głuchych Mazury Zachodnie , (wycięta klatka)
filmu reklamowy dla osób głuchych Mazury Zachodnie , (wycięta klatka)

W szerszym kontekście projektu

Głównym elementem było ukazanie przedstawicielom branży turystycznej potrzeb osób głuchych jako potencjalnych turystów oraz integracja ze środowiskiem osób głuchych. W trakcie warsztatów tłumaczonych na język migowy poznaliśmy czym jest kultura głuchych, z jakimi problemami się stykają w życiu codziennym oraz na co powinniśmy zwracać szczególną uwagę przy tworzeniu dla nich oferty wypoczynkowej. 

Na naszej stronie internetowej (https://mazury-zachodnie.pl/glusi) dodaliśmy nową zakładkę Głusi, gdzie zostały umieszczone pierwsze filmiki w języku migowym z głównymi atrakcjami naszego regionu. W restauracjach pojawiły się papierowe podkładki na tace z kodem QR do tych filmików. Kolejnym etapem jest ukończenie kursu języka migowego z elementami turystyki, przez przedstawicieli branży turystycznej, przewodników w tym także pracowników informacji turystycznej w Ostródzie. Wielu słów dotyczących atrakcji naszego regionu nie ma w języku migowym dlatego stworzymy własny słownik pojęć. 

Klatka z filmu reklamowego dla osób głuchych Mazury Zachodnie
mazury zachodnie, reklama/film dla osób głuchych, klatka nr 3

Dążymy do tworzenia regionu komunikacji bez barier. Eliminując czynniki ograniczające udział osób Głuchych w turystyce oraz dbając o dostępność informacji o atrakcjach turystycznych w języku migowym wierzymy, że nam się to uda. 

Klatka z filmu reklamowego dla osób głuchych Mazury Zachodnie
Klatka z filmu reklamowego dla osób głuchych Mazury Zachodnie

Wartością dodaną będzie, gdy zostaną utworzone nowe miejsca pracy w turystyce dla osób głuchych czy to sezonowo np. w muzeach czy jako tłumacze wycieczek z przewodnikiem lub na stałe w informacji turystycznej.

Więcej na ten temat:

Artykuł w NowyMarketing:

https://nowymarketing.pl/a/28417,odkulis-kampania-turystyka-w-mig-skierowana-do-osob-gluchych

29 sierpnia w programie „Spotkania w świecie ciszy” na TVP3 odcinek o naszym projekcie. 

Cały program o naszym projekcie w “Spotkania w świecie ciszy” https://regiony.tvp.pl/38241178/spotkania-w-swiecie-ciszy

Artykuł w poczytnym portalu Nowymarketing.pl:

http://nowymarketing.pl/a/28281,mazury-zachodnie-otwieraja-sie-na-nieslyszacych-stworzyly-spot-skierowany-do-osob-gluchych

W dniu 24.08.2020 r. w TVP3 Olsztyn był już materiał o naszym projekcie  https://www.facebook.com/TVP3Olsztyn/posts/1989510477845515 a także w TeleexpressExtra 

W dniu 25.08.2020 news pojawił się w wydaniu Panoramy https://www.facebook.com/972269312862032/posts/3177580978997510/?sfnsn=mo&extid=4CmULAwPKvSIzyHD&d=n&vh=e a także o naszej inicjatywie piszą Wiadomości Turystyczne 

http://www.wiadomosciturystyczne.pl/aktualnosci/3327,,,,branza_turystyczna_z_mazur_zachodnich_otwiera_sie_na_potrzeby_osob_gluchych.html